Utama Bilik (49) Tanda-tanda Kiamat Munculnya Talibarut Penguasa Yang Amat Kejam: Tanda Kiamat Ke-15

Munculnya Talibarut Penguasa Yang Amat Kejam: Tanda Kiamat Ke-15

193
0

Tanda Kiamat Ke-15/131
Munculnya Talibarut Penguasa Yang Amat Kejam

Dalil:

يكونُ في هذه الأُمَّةِ في آخِرِ الزَّمانِ رِجَالٌ مَعهُمْ سِياطٌ كأنَّها أَذْنابُ البَقَرِ ، يَغْدُونَ في سَخَطِ اللهِ ، و يَرُوحُونَ في غضبِهِ
الراوي : أبو أمامة الباهلي المحدث : الألباني
المصدر : السلسلة الصحيحة الصفحة أو الرقم: 1893 خلاصة حكم المحدث : إسناده صحيح

Terjemahan:
Akan ada pada umat ini di akhir zaman orang-orang -atau beliau bersabda, ‘Akan keluar beberapa orang dari umat ini di akhir zaman-, mereka membawa cambuk-cambuk bagaikan ekor sapi, mereka pergi di pagi hari dengan kemurkaan Allah dan pulang pada sore hari dengan kemarahan-Nya” HR Ahmad, dinilai sahih oleh al-Alnbani, silsilah al-Sahihah no 1893

Tanda ke 15 ialah munculnya di akhir zaman barua atau algojo penguasa zalim yang melakukan tindakan ganas dan kejam kepada rakyat atau musuh politiknya. Maksud mereka membawa cemeti seperti ekor lembu, kerasnya siksaan mereka mengguna pelbagai peralatan untuk menyiksa manusia seperti cambuk, kejutan elektrik dan cakar besi.

Hadith kedua: Hadith abu Huraira ra

صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّـارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَـرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ…
الراوي : أبو هريرة المحدث : مسلم
المصدر : صحيح مسلم الصفحة أو الرقم: 2128

‘Ada dua kelompok dari penghuni Neraka yang belum pernah aku lihat; satu kaum yang membawa cemeti seperti ekor sapi, dengannya mereka mencambuk manusia..

Ya, kalau dibaca catatan sejarah Ikhwan Muslimin, mereka antara yang paling teruk disiksa oleh penguasa Mesir, dilayan seperti banduan jenayah. Dan di bawa as-Sisi, lebih 500 dijatuhkan hukuman mati.

Mencambuk=menyiksa, salah satunya sebat dengan cemeti seperti ekor lembu.
Di bawah as-Sisi, Presiden Egypt dari Militeri

Hadith ke-3:

إِنْ طَالَتْ بِكَ مُدَّةٌ أَوْشَكْتَ أَنْ تَرَى قَوْمًا يَغْدُونَ فِـي سَخَطِ اللهِ وَيَرُوحُونَ فِي لَعْنَتِهِ فِي أَيْدِيهِمْ مِثْلُ أَذْنَابِ الْبَقَرِ.

“Jika umurmu panjang, niscaya engkau akan melihat satu kaum yang pergi pada pagi hari dengan kemurkaan Allah dan pulang pada sore hari dengan laknat-Nya, di tangan-tangan mereka ada (cambuk) bagaikan ekor sapi. HR Muslim, no 2857 dorar code

Ini ada di sepanjang zaman, di zaman Imam Ahmad, Imam Ahmad di penjara dan disebat kerana enggan menyatakan AQ makhluk, begitu juga Imam Ibn Taimiyah di penjara hingga mati. Tanda kiamat ini berulang, yakni ada penguasa yang zalim, yg memiliki kakitangan yang ganas dan kejam yang menyiksa rakyat jelata.

Tamat.
Bayangkan manusia mengecap kenikmatan di bawah pemerintahan Nabi saw dan selepas itu kerajaan khilafah ar-Raasyidin selamat 30 tahun, aman damai, namun dalam kerajaan Ummayad dan Abbasid, muncullah pelbagai kekejaman. Antara yang paling dahsyat ialah perang Hurrah, di mana tentera Yazid pimpinan general Muslim menyerang dan meranapkan Madinah selama 3 hari, gara-gara keengganan penduduk Madinah enggan menerima kekhalifahan Yazid mengganti Muawiyah ra
selepas itu tentera Ibn Ziyad bertindak kejam dengan membunuh seluruh keluarga ahli bayt di padang pasir Karbala tanpa belas kasihan.

Sesi Soal Jawab:
Assalamualaikum semua. Tumpang tanya Sheikh THTL bilakah zaman barua dan algojo ini? Terima kasih

Jawapan:
Kalau ikutkan start dengan era Yazid laa…dia yang start bantai Madinah, Hurrah), karbala, menbantai ahlil bayt dan Mekah, membantai Ibn Zubair dan melastik Mekah dan runtuhnya Kaabah. Zaman Abbasiah, ketika Muktazilah mengontrol negara, ulamak ahli sunnah disebat dan dipenjara termasuk Imam Ahmad..

Jadi tanda ini ialah tanda yang berulang-ulang bermula dari awal zaman kerajaan bani umaiyyah betul mcm tu Sheikh?

Jawapan:
Ya, Saudi pun sebenarnya kejam juga, memiliki pasukan polis yang akan bertindak kejam kepada siapa yang ingin melawan kerajaan saud

Kebanyakan kerajaan totalitarian bertindak macam tu Sheikh

THTL:
Itulah maksud hadits tersebut
kerajaan sepatutnya dikasihi dan dicintai rakyatnya,
beza kalau sapa yang ada ayah kejam dan ayah yang penyayang…ayah yang ganaz, hari-hari pukul anak dan mendera, itulah ayah yang kejam

Malaysia dah ansur-ansur

Komen THTL:
Ada dua akta, akta ISA, hasutan…dan sekarang akta anti-teror.. yang ganti ISA
Rasanya sistem pemilihan pemerintah susah di laksanakan di bumi Arab atas sifat asal orang Arab sendiri. Betul macam tu di sana Sheikh?

THTL:
Nampaknya demokrasi tidak boleh dilaksanakan di tanah arab…election akan menjadikan mereka bertambah buruk
macam mana nak election, mereka kebanyakannya bersenjata, macam Yaman, orang bawak pistol macam zaman cowboy

Di zaman khalifah Ar Rashiddin pun boleh sampai membunuh sahabat Rasullulah

THTL:
Ya, pembunuhan Utman al-affan ra dan Ali ra

Jadi walaupun kekejaman yang di sebutkan dalam tanda 15 ini adalah salah satu tanda kecil kiamat tapi tanpa pemerintahan totalitarian ini tamaddun Islam mungkin tak berkembang sepesat seperti mana dalam zaman permerintahan kerajaan bani Umaiyah dan bani Abassiyah. Betul mcm tu Sheikh?

THTL:
Betul, itu cuma titik hitam sahaja, namun sebahagian besar mereka memiliki kekuatan dan banyak khalifah yang adil di pimpin oleh ulamak.
300 tahun pertama masih lagi zaman terbaik Islam, the golden generation

Sheikh thtl.
Tentera ibn Ziyad ketika itu dibawah kuasa khalifah Yazid ketika itu ?

THTL:
Ya..

Komen dan Soalan