Utama Tafsir Sunnah UiTO Sekilas Tentang Tarikat Bersama Ayah Aji

Sekilas Tentang Tarikat Bersama Ayah Aji

623
0

Mohon komen dari ayah aji. Terima kasih.

Ahmad Bazli. Suatu wawancara yang besar.

Ayah aji jawab satu persatu.
1. Tarikat

Tarikat adalah maksud jalan. Daripada tarikat, ia bersandar pada wirid-wirid. Ada wirid daripada hadis sahih, bagus. Tapi ada yang tak sahih atau tak ada hadis, ini masalah.

Allah swt hanya akan beri pahala pada amalan soleh sapertimana Nabi Muhammad Rasulullah saw ajar.

Kalau bukan daripada ajaran Nabi kita saw, siapa pula yang nak beri pahala.

Jika kita kata Allah swt akan beri pahala, maka kita telah berdusta pada Allah.

Ada 60 lebih ayat bab dusta pada Allah.

 

2. Dia kata amalan tarikat tak di tekan pada semua umat islam. Hanya pada orang yang berminat sahaja.

Jawapan.
Islam bukan bab minat atau tak minat. Ia adalah perintah Allah untuk kita ikuti.

Jadi pendapat bab tarikat ini untuk orang berminat sahaja, adalah keliru.

 

3. Dia kata lagi, Rasulullah perturunkan tarikat pada para sahabat nya tapi tak semesti nya di sebarkan.

Jawapan.
Semua bab ugama ini mesti di sebarkan. Tidak ada yang rahsia dalam berugama lslam.

Hadis yang mengatakan tarikat ini itu daripada ajaran nabi saw, tak ada satu pun hadis. Ini dusta pada Nabi saw.

Dusta lagi mengatakan para sahabat tak bolih sebarkan tarikat itu, jika benar ada.

4. Dunia ini akan rosak apabila orang tak berpegang dengan ilmu tasawuf, tak ada hadis tentang perkara itu.

Kerosakan ugama berlaku apabila umat islam melakukan syirik kufur Allah dan bidaah pada ugama Allah.

Tasawuf itu sendiri tak di sebut dalam Quran dan hadis. ..Ia nya datang daripada satu perkataan Quran, yuzakkiihim ; mentazkiahkan mereka ; menyucikan hati mereka.

Menyucikan hati mereka daripada sifat dan akidah syirik kufur pada Allah. Guru-guru perlu ajar murid-murid nya apa itu syirik kufur pada Allah. Apa itu reka-reka pada ugama.

Tetapi kitab tasawuf banyak tumpu pada sifat syirik khofi. Syirik kecil; riyak, ujud, takabbur, hasad, dengki, buruk sangka, cemburu buta, dendam, dan lain-lain.

Syirik-syirik besar tak di ajar, sedangkan syirik besar ini membatalkan iman.

Masuk neraka, kekal.

 

Pengalaman Ayah Aji

Dulu masa Ayah Aji dalam Jahiliah macam mereka juga. Mereka kata yang datang itu wali-wali Allah. Pernah ayah aji sendiri pun jumpa juga. Beratus datang solat dengan Ayah Aji semasa Ayah Aji baca wirid atau bertapa.

Apa nama tarekat Ayah Aji waktu tu? Ada orang yang bertanya tapi saya faham kalau Ayah Aji tak mahu jawab.

Jawapan:
Tarikat Ahmadiah dan wirid ilmu hakikat. Ayat Qursi dan Fatihah, itu sahaja amalan induk ayah aji dulu. Apa yang Ayah Aji amal tak tahu lagi ada orang lain yang amal sebab Ayah Aji dah ganti guru dah waktu itu.

 

Saya baru tahu ada zikir asas bagi setiap tarekat, tarikat ayah aji dulu tu ada juga ke? kenapa perlu zikir asas?

Cerita bab tarikat ini lagi teruk. Amalan al-Kursi dan Fatihah serta al-Ikhlas adalah wirid terbesar daripada amalan-amalan lain. Ayat kursi kali sehari. Al Fatihah kali dan kali sehari. Al Ikhlas kali, 2000 kali, 3000 kali, 4000 kali, 5000 kali, 6000 kali, 7000 kali sehari. Semua itu àyah aji ada ijazah nya, tak termasuk wirid-wirid keramat lain.

Pernah kasyaf macam mereka kata. kasyaf mata dan telinga. Pernah jumpa jin-jin dan raja jin.
Saudara, Ayah Aji tengok macam video screen, begitu jelas terang. Mereka pun nampak begitu juga, itu semua ajaran setan pada guru-guru mereka. Guru-guru merekalah ajar pada kita. Itulah Allah kata dalam Quran. Setan jin dan setan manusia.

Semua mahu bersahabat dengan Ayah Aji tapi tak pernah Ayah Aji nak berkawan dengan nya. Banyak nak tanya hadirin?

Saudara sedang belajar tafsir Quran dan Sunnah Nabi Muhammad Rasulullah saw daripada orang bekasan ilmu karut itu. Ayah aji tahu apa maksud soalan-soalan mereka, tahu apa mereka nak.

Alhamdulillah. Allah lah yang memberi taufik hidayat Nya pada Ayah Aji sehingga Ayah Sji belajar. Waktu belajar itu, Ayah Aji memang guru ilmu karut macam habib itu. Selawat syifa, tafarjiriah, dan lain-lain semua ada ijazah, dan beri pada murid.

Malu nya Ayah Aji masa Ayah Aji datang pada mereka meminta maaf kerana ngajar ilmu sesat pada mereka. Murid-murid dulu semua tak mahu ikut ajaran tauhid ini. Àyah aji berharap pada Allah supaya mengampuni segala dosa Ayah Aji pada Allah. Ayah Aji berharap dengan beritahu pada pelajar semua, orang lain boleh pelajar-pelajar semua beritahu, janganlah belajar ajaran sesat itu. Sesiapa yang nak tahu detail datanglah jumpa Ayah Aji.

Komen dan Soalan